מדריך תחזוקת בריכת שחיה ביתית לגינה ולחצר

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים ברחבי הארץ מצליחים לחיות את החלום הרטוב ולהוסיף בריכה לביתם הפרטי בגינה או  חצר.  יש את אלה שמזמינים חברה המעצבת ובונה לפי מידות החצר ותווי הגינה ויש כאלה שמוסיפים בריכה ניידת או מתנפחת, כל אחד לפי הצרכים, היכולות והתקציב.

מדריך תחזוקת בריכת שחיה ביתית

כאשר מדברים על בריכות שחייה לגינה או לחצר, בין אם מתכוונים לבריכה יוקרתית בנויה ובין אם הכוונה היא לבריכה ניידת או מתקפלת, יש להשקיע מחשבה ומשאבים בתחזוקה נאותה, זאת על מנת שהבריכה תשמש את בעליה לשנים ארוכות בהנאה ובבטחה.

בכל אחת מסוגי הבריכות, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע, זאת מאחר שכבר בשלב הבנייה וההתקנה צריכה להיות מחשבה על תחזוקה עתידית, תפעול פשוט וניקיון מהיר ויעיל. בריכות שחיה פרטיות, בניגוד לאלה הציבוריות אינן נמצאות בפיקוח משרד הבריאות או רשויות כאלה ואחרות, מה שהופך אותן להרבה יותר פגיעות ולכאלה שיש לטפל בהן באופן עצמאי ללא דיחוי או זלזול.

המשמעות של תחזוקה נכונה היא הרבה מעבר למים נקיים, זה בעיקר מהבחינה התברואתית והבריאותית, מים נטולי מזהמים עם כימיקלים במידה נכונה ללא סכנה למתרחצים וגם שמירה מפגעי מזג האוויר ובלאי. לכן, גם אם הבריכה עומדת, בין אם מלאה או בין אם ריקה מבלי שאף אדם נכנס אליה, חשוב מאוד לבצע כמה פעולות באופן שגרתי בכל עונות השנה:

כיסוי הבריכה –  חשוב מאוד לזכור לכסות את הבריכה בכיסוי מותאם באופן מושלם למידותיה, כאשר אין בה שימוש. מעבר לשמירה שלא יכנסו עלים, חול ומזיקים למים זה הרבה יותר בטיחותי.

ניקיון המים – חשוב מאוד לוודא שהמים נקיים, אפשר לעבור עם רשת ו"לדוג" עלים ולכלוכים אחרים. על מנת לשמור מפני תחלואות חשוב מאוד לבדוק את איכותם באופן תדיר. יש לבדוק שני אלמנטים במים, רמתPH , דהיינו החומציות ורמת הכלור. על מנת לשמור על רמת חיטוי נאותה ולא מסכנת מומלץ להשאיר את רמת הPH -בטווח של 7.2-7.8,ואת רמת הכלור בטווח של 1.0-3.0 PRM (חלקים למיליון). ניקיון המים אמנם חיוני לבריאות המתרחצים, אך היא גם שומרת על הבריכה עצמה מבפני אבנית וקורוזיה אשר עלולים לפגום בציוד ולהאיץ את הבלאי.

ניקיון הבריכה והמסננים – מעבר לניקיון של המים וחיטוי תמידי שלהם חשוב גם לוודא שהבריכה עצמה נקייה, בעיקר בתחתית, באופן ידני או בצורה אוטומטית באמצעות רובוט תת מימי. בכל בריכה איכותית יש מסננים ומשאבה שיש לנקותם בשוטף על מנת שלא תצטבר בתוכם אבנית וירוקת אשר יפגמו ביעילות ואף יגרמו לנזק בלתי הפיך. יש להוציא את המסננים ולנקותם היטב. פעולות אלה ללא ספק יאריכו את חיי האביזרים.

תנאי אחזקה – כאשר מדובר בבריכות העשויות PVC או חומר אחר ולא בריכות חפורות בחצר, חשוב מאוד לטפל בהן בהתאם להוראות היצרן. מומלץ להציב את הבריכות הללו במקום יציב אשר חשיפת השמש הישירה עליו אינה תמידית. חשוב מאוד לוודא שהבריכות האלה איכותיות ועומדות בתקנים בינ"ל מחמירים של בטיחות החומר והשימוש.

תחזוקה נאותה של בריכות שחיה, הן מבחינת הבריכה עצמה, המים והציוד יבטיחו שמירה על איכות המוצר לטווח רחוק, הנאה מלאה וביטחון למתרחצים.

למאמרים נוספים:

צרו קשר

'

'

הרשמו למועדון שלנו וקבלו מבצעים יחודיים!

אפשרויות משלוח לבחירה בקופה

  • איסוף עצמי בחינם
דלג לתוכן מרכזי